Saudi ArabiaYemen

Al-Arabiya Makes Strange Gaffe??? (Fitnah)on Ansarullah Alleged Losses in Yemen


The Saudi-based Arabic-language TV channel Al-Arabiya made a strange blunder by showing a 25-year-old picture of destroyed military vehicles and hardware, claiming that they belonged to the Ansarullah movement destroyed by in a recent Saudi air raid.
The picture released by Al-Arabiya TV’s twitter account was actually a picture belonging to the 1991 US-led Persian Gulf war against executed Iraqi dictator Saddam Hussein.

The mainstream western media like the BBC and CNN have recently made similar gaffes as some analysts believe that these unprofessional moves are blatant media hype conducted deliberately and in pursuit of specific political objectives.

In February 2015, Amber Lyon, a three-time Emmy award winning journalist, said CNN is routinely paid by the US government and foreign governments to selectively report on certain events.

Back to top button