EuropeIran

Hispasat takes Iranian channels Press TV, Hispan TV off air

Spain’s top satellite company Hispasat has ordered its satellite provider Overon to take Iranian channels Press TV and Hispan TV off the air.

The Spanish company says the decision is in line with EU’s sanctions against the head of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB).

This is while Hispan TV is operating under the laws of the European Union and has not received any notice on the violation of the law or the decision to take it off the air.

The Spanish government and Hispasat have not provided any legal reason over the move and have unilaterally revoked the contract with the TV network.

It’s worth mentioning that Hispasat is partly owned by Paris-based Eutelsat SA satellite provider that removed Iranian channels off the air in October.

In a flagrant violation of freedom of speech, Eutelsat SA and Intelsat SA stopped the broadcast of several Iranian satellite channels in October, citing pressure by the European Union.

The EU has, however, denied the claims by the European satellite companies.

In November, the Hong Kong-based Asia Satellite Telecommunications Co. Ltd. (AsiaSat) also took all Iranian channels off air in East Asia.

The move to take Iranian channels off the air is interpreted as an attempt to silence the truth-telling media.

Back to top button
Close